Her får du over 40 års Jaguar erfaring
Jaguar House A/S | St. Rørbækvej 20 | 3600 Frederikssund
+45 4731 4160
Jaguar House A/S
St. Rørbækvej 20 | 3600 Frederikssund
Telefon: +45 4731 4160

Kvalitet når det gælder Jaguar

Jaguar overhaler Lexus i brugerundersøgelse, mens Porsche overhaler Subaru.

Der bliver vendt en smule op og ned på den almindelige kvalitets- og tilfredsopfattelse omkring nye biler i USA og Tyskland, ifølge to nye rapporter udsendt af J. & D. Power Associates i USA og tyske ADAC.

J. & D. Power har interviewet 38.000 nye bilejere om de var tilfredse med deres nye bil og om forhandlerens aktiviteter fra køb til levering, service, finansiering, prøvekørsel med mere.

Jaguar kom ind på en flot førsteplads med 889 point af 1.000 mulige og sendte dermed Lexus ned på andenpladsen. Men det var tæt løb, for Lexus fik 888 point. Derefter kom Porsche, og overraskelsen - amerikanske Buick - med 878 point. Mercedes-Benz kom ind på en sjetteplads, sammen med amerikanske Lincoln med 873 point. Lidt længere nede på listen kom BMW med 865 point og Audi med 846 point på en 19. plads. VW kom i mål på en 29. plads, og som det forlyder lidt lakonisk fra VW´s hjemland: Det er en dårlig trøst, at VW sluttede bedre end Toyota.
 

Driftsikker skønhed

FDM's medlemsblad MOTOR bragte i februar 2005 en artikel om JAGUAR, hvor man bl. a. kunne læse følgende (citat):

"Forelsk dig i en Jaguar fra efter 1994 og få en klassebil, som hverken ruster eller går i stå"

Jaguar XJ 1968-2003
Da XJ blev præsenteret i 1968 fik den hurtigt ryet "Den mest velkørende og velbyggede salooncar, verden endnu havde set." Vælger du en model fra 1994 og frem, er Jaguaren velkørende, rustbeskyttet og billig at holde. Og som altid for ældre biler: Tidligere ejeres nidkærhed betyder mere for bilens stand end årgang og kilometertal. 

Den første XJ Serie forblev i bund og grund uændret fra 1968 og til 1986. Den blev på Jaguar-facon kaldt 1, 2 og 3. Serie 1 er i dag et samlerobjekt, serie 2 er ikke til at opdrive.  En ny 4,2-motor kan lægges i for 40.000 kr. 

til Biler til salg 

Sliddelene hører til i den absolut billige ende - så længe du holder dig fra en 12-cylindermodel, hvor især motoren er uhyggeligt dyr at reparere - og omtrent lige så benzinforbrugende som tre nye biler. Går du efter modellen, som dukkede op i 1986 og internt blev kaldt XJ40, volder mekanikken sjældent problemer. 
 
Fra 1990 fik Jaguar nogenlunde styr på det med rusten, og den nye 3,6- og 4,0-motor var driftsikkerheden selv. En velholdt og rust-istandsat seks-cylindret XJ fra omkring 1990 fås for omkring 175.000 kr. Er du villig til at give lidt mere, bør du se på de smukke XJ-modeller, som blev fremstillet fra 1994 til 2003. Det er en helt igennem moderne bil uden særlige skavanker. Et velholdt eksemplar fra omrking midten af 1990erne koster ca. 300.000 kr. med 216 hk og alt i luksusudstyr - og det er næsten billigt for en bil af den kaliber. Skal det være vildt, fås den sportslige kompressormodel med 321 hk til omkring 400.000 kr. Den er hurtig og ikke dyrere at holde i gang end de svagere modeller.
Kontakt os her
Du er altid velkommen til at ringe på telefon 47 31 41 60, eller skrive til os via formularen herunder.

Vi glæder os til at høre fra dig
Jeg vil gerne ringes op
 
Jeg vil gerne bestille en prøvetur
 
Andet
 
Navn:
*
Telefon:
*
E-mail:
*
Eventuel besked:
 
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Jaguar House A/S | St. Rørbækvej 20 | 3600 Frederikssund | Telefon 47314160 | info@Jaguarhouse.dk